GERI MEFTAH ART
WATERCOLORS
PENCILS
MARKERS

donderdag 19 augustus 2010

Aquarellen verkocht

De poezen aquarellen en het struisvogeltje zijn verkocht.
Nu ga ik verder met de volgende bestelling
Taartjes!!!!!!!!!!!!!!!!

Ter ere van de kat heb ik wat kattengedichtjes opgezocht:

Motortje

Alsof mijn kat een motor heeft
bij hem daar binnenin
je hoort dat beest steeds ronken
bij al zijn katgespin.
je hoort het steeds zacht brommen
in dat kattenlijf
ik vind dat vaak zo grappig
zodat ik luisteren blijf.
En als het dan soms stopt
dan aai ik hem een keer
dan hoor je het meteen
dan start die motor weer

© Seipie

"Pakken"
Langzaam kom ik dichterbij, sluipend,
Laag over de grond, zowat kruipend.
Mijn staart zwiept gevaarlijk heen en weer,
Ik adem bijna niet meer,
Geruisloos, stap voor stap,
En dan, in 1 klap,
En dit is het gedeelte waar ik het meest van hou,
Dan....... dan bespring ik jou.
© Bosnimfskattenkolder

Poesjenelletje
Katje poesjenelletje!
Waar ben je toch geweest?
Jij hebt verbrand jou velletje,
Je waart zoo mooien beest!
Foei poes, leelijke poes!
En is het dan geen schande,
Dat jij jou mooie velletje,
zoo leelijk gaat verbranden?
Ik heb nog in mijn laadje
Een naaldje met een draadje
En een stukje poesevel,
Daar ik jou meê verstellen zel.

Two Cats
One up a tree
One under the tree
The cat up a tree is he
The cat under the tree is she
The tree is witch elm, just incidentally.
He takes no notice of she, she takes no notice of he.
He stares at the woolly clouds passing, she stares at the tree.
There's been a lot written about cats, by Old Possum, Yeats and Company
But not Alfred de Musset or Lord Tennyson or Poe or anybody
Wrote about one cat under, and one cat up, a tree.
God knows why this should be left for me
Except I like cats as cats be
Especially one cat up
And one cat under
A witch elm
Tree.


Ewart Milne (1903-1987)

HIER voor meer kattengedichten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

LENTESCHILDERIJ

LENTESCHILDERIJ

WINTERSCHILDERIJ

WINTERSCHILDERIJ

BIRTHDAY

BIRTHDAY

BOEKENPROJECT

BOEKENPROJECT

Taartjes

Taartjes

Kat

Kat

Spring/Lente

Spring/Lente

Tea and cake

Tea and cake