GERI MEFTAH ART
WATERCOLORS
PENCILS
MARKERS

dinsdag 9 september 2014

Olivier Twist en herinneringen aan vroeger.

Mijn ""Oliver Twist"" kaart is nu ook af
Ik las Oliver Twist van Charles Dickens in het kader van mijn boekenproject
Hier kunnen jullie lezen wat ik er van vond Kleurrijk 
Ik wil dit jaar 24 boeken lezen uit de wereldliteratuur, 2 per maand een boek
 
 
Hier staat Oliver naast mijn Albertine kaart (Albertine is een meisjesfiguur uit een boek van Proust)
 
 
Hier staat Oliver te midden van andere boekenkaarten
 
Erboven zien jullie een aquarel die ik van mijn lieve vader maakte
Wanneer je nog even verder kijkt zien jullie ook een grote aquarel
van mijn vader te midden van bloemen en dieren
 
Mijn vader is overleden, ik mis hem nog elke dag
Na zijn overlijden wilde ik iets maken wat mij aan zijn leven herinnert
Het grote schilderij is geschilderd naar een foto waar hij in zijn tuin staat
Hij had zo'n prachtige tuin met allerlei soorten bloemen, waaronder schitterende rozen
Later toen mijn ouders verhuisden kreeg hij een volkstuin
 waar hij vooral groenten verbouwde en dahlia's, in de meest uitbundige kleuren 
 
Dat wij als kinderen veel huisdieren hadden kwam door mijn moeder
Een poes, een tortelduif, 2 dwergpapegaaitjes, een wandelende tak, muizen, cavia' s
niet allemaal tegelijk hoor
 
Mijn vader hield meer van herten en wilde zwijnen
Wanneer wij op vakantie waren trok hij er bij dag en dauw op uit
en kwam altijd met verhalen terug hoe hij ""wilde"" dieren had ontmoet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

LENTESCHILDERIJ

LENTESCHILDERIJ

WINTERSCHILDERIJ

WINTERSCHILDERIJ

BIRTHDAY

BIRTHDAY

BOEKENPROJECT

BOEKENPROJECT

Taartjes

Taartjes

Kat

Kat

Spring/Lente

Spring/Lente

Tea and cake

Tea and cake