GERI MEFTAH ART
WATERCOLORS
PENCILS
MARKERS

zondag 29 mei 2016

Mijn biografie project 2016. Memoires van Grace Coddington.



De vorige maand las ik de memoires van Grace Coddington, de creative director of Vogue
En ik schilderde er een kaart bij
Een verrukkelijk boek
Ik haalde het uit de bibliotheek
Zo verrukkelijk......... dat ik het zelf kocht

Grace vertelt over haar jeugd in Wales. Haar teenerjaren als model. Deels net iets voor de hippe periode waarin o.a  Mary Quant ontwierp, deels ook in deze periode. Grace vertelt dat zij nog voor Twiggy lijntjes als wimpers onder haar ogen trok. Haar beginjaren bij de Vogue in Engeland en later samen met Anna Wintour bij de Amerikaanse Vogue. Zij vertelt over modellen en fotografen, over haar projecten en haar inspiratie en over haar liefde voor katten. Het boek staat vol met grappige tekeningen die zij maakte. Het is een absoluut feel good boek wanneer je van mode houdt.

Grace valt op door haar rode haar
En dat is natuurlijk leuk schilderen
Het is niet haar natuurlijke kleur
Maar wel haar stijlkenmerk geworden
Vandaar ook de fel oranje cover om het boek





via het weblog van de illustratrice


Ik doe mee aan


WOYWW 365



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

LENTESCHILDERIJ

LENTESCHILDERIJ

WINTERSCHILDERIJ

WINTERSCHILDERIJ

BIRTHDAY

BIRTHDAY

BOEKENPROJECT

BOEKENPROJECT

Taartjes

Taartjes

Kat

Kat

Spring/Lente

Spring/Lente

Tea and cake

Tea and cake