GERI MEFTAH ART
WATERCOLORS
PENCILS
MARKERS

zondag 19 februari 2017

Het is gelukt. Ik aquarelleerde iets wat ik al heel lang wilde doen.


De afgelopen 2 weken ben ik bezig geweest met aquarellen maken mbt de Bronte Sisters
Ik ben een grote fan van hun boeken
Ik houd er zelfs een blog van Bronte Sisters
Zij leefden in het Victoriaanse tijdperk
Ze schreven o.a. Jane Eyre, Wuthering Heights en Agnes Grey
Hun boeken veroorzaakten veel tumult
Hoe was het mogelijk dat deze boeken door vrouwen weren geschreven?

Ik liep al heel lang met het plan iets te schilderen wat betrekking op hen heeft
Langzaam groeit ook een idee voor een groot schilderij
Ik wil het proberen dit jaar te maken


Hier zien jullie het horloge van hun vader Patrick Bronte


Dit sieraad liet Charlotte Bronte maken na het overlijden van haar zussen Emily en Anne
Het is deels gevlochten van haarstrengen van haar zussen


Deze beker draagt de naam van Emily Jane Bronte
Schrijfster van Wuthering Heights
Zij maakte ook heel prachtige gedichten


Toen haar zussen en broer kort na elkaar overleden
bleef Charlotte, schrijfster van Jane Eyre alleen achter met haar vader Patrick
Langzaam begon zij in te gaan op uitnodigingen van haar uitgever te Londen
Haar vriendin Ellen Nussey hielp haar bij het samenstellen van een modieuze outfit
O.a. deze mooie blauwe zomerjurk



Ik ben heel blij dat ik het plan om hen en hun bezittingen te schilderen heb doorgezet
en dat het is gelukt


Ik vind het zo bijzonder dat er nog zoveel van hun bezittingen zijn bewaard
Charlotte trouwde op latere leeftijd met Arthur Bell Nicolls
Zij waren heel gelukkig
Het mocht echter maar kort duren
Want Charlotte raakte zwanger, werd ziek en overleed
Arthur zorgde voor Patrick  tot aan zijn overlijden 
En keerde daarna terug naar Ierland waar hij vandaan kwam
Hij nam veel van de bezittingen van de Bronte's mee
Ook 1 van de huishoudsters bewaarde veel dingen


Ik doe mee aan


4 opmerkingen:

  1. Lovely and elegant sketches ~ wonderful style you have ~ thanks,

    Wishing you a Happy Day ~ ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
  2. What beautiful paintings and what a wonderful idea to paint them.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. very beautiful paintings! i really enjoyed looking at them.

    visiting from sunday sketches

    BeantwoordenVerwijderen

.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

LENTESCHILDERIJ

LENTESCHILDERIJ

WINTERSCHILDERIJ

WINTERSCHILDERIJ

BIRTHDAY

BIRTHDAY

BOEKENPROJECT

BOEKENPROJECT

Taartjes

Taartjes

Kat

Kat

Spring/Lente

Spring/Lente

Tea and cake

Tea and cake