GERI MEFTAH ART
WATERCOLORS
PENCILS
MARKERS

donderdag 9 februari 2017

Wat doen die kralen daar bij mijn kaarten?


Ik heb in het verleden een poosje zelf kettingen gemaakt
In de jaren 70 was het helemaal in
Ik herinner me een heel leuke kralen winkel in Utrecht
Maar ook mijn eigen stad had een kralenwinkel/kunstenaars benodigdheden winkel
Allebei bestaan ze jammer genoeg niet meer

Kijk eens, hier sta ik dan met mijn kralenketting
De jurk is een maxijurk
De ketting heeft 1 grote kraal in het midden
en verder een snoer kleine kraaltjes, zelfgemaakt
Lekker strak om mijn nek


Vandaag pakte ik de kettingen die ik een paar jaar terug gemaakt heb
Ze bleken allemaal door elkaar te zitten
Het was een heel werk ze te ontwarren
Ze lagen bovenop een kaart die ik gemaakt heb
Ik zag hoe leuk dat er uit zag
En dacht: "Ik maak er foto's van"

Zien jullie dat het snoer gehaakt is?
Een collega van mij die zelf ook schildert en er altijd prachtig uit ziet
droeg altijd van die leuke kettingen
Ze vertelde dat ze ze bij iemand kocht die de snoeren haakte
Echt.....?
Ze kringelden met een heel leuk effect
Ik dacht dat ga ik zelf ook proberen

Hier zien jullie een van de 5 kaarten
die ik maak mbt de Bronte Sisters
De 3 zussen die zulke prachtige boeken schreven
Jane Eyre, Wuthering Heights en Agnes Grey
De blauwe jurk is een jurk die Charlotte Bronte droeg


En hier heb er ik een kaart bij gepakt
Ik dacht, deze maakt vast een mooie combinatie

Deze hartjes en engeltjes ketting heb ik van mijn moeder
Deze heb ik niet zelf gemaakt


En deze ketting maakte ik wel zelf


Leuk, he?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

LENTESCHILDERIJ

LENTESCHILDERIJ

WINTERSCHILDERIJ

WINTERSCHILDERIJ

BIRTHDAY

BIRTHDAY

BOEKENPROJECT

BOEKENPROJECT

Taartjes

Taartjes

Kat

Kat

Spring/Lente

Spring/Lente

Tea and cake

Tea and cake