GERI MEFTAH ART
WATERCOLORS
PENCILS
MARKERS

zondag 8 maart 2020

Punt aan je potloden. Hoe doen jullie dat?


Kunstenaars laten regelmatig foto's zien waarbij ze de gebruikte potloden laten zien
Ik zie dan de meest scherpe, lange punten aan de potloden
En vraag me af hoe krijgen ze dit zo?


Ik begrijp dat ze de potloden eerst slijpen voordat ze op de foto komen
Want deze kunstenaars zullen toch ook potloden krijgen die bot worden
En botte punten staan natuurlijk niet attractief
Zou trouwens wel eerlijker zijn


In de cursus illustratief tekenen die ik volgde las ik dat je een punt moet maken met een mesje
Dat probeerde ik, maar het werd een rommeltje


Gisteren dacht ik gebruik de puntenslijper nu eens met aandacht
Ik ontdekte dat ik vrij snel stop, omdat ik bang ben dat de punt breekt

In begon te tellen
In plaats van 10 keer draaien draaide ik nu eens 20 keer
Langere punten, sommige zelfs bijna zo lang als ik zou willen

Hoe doen jullie dit eigenlijk?
Ben er benieuwd naar

5 opmerkingen:

  1. Ik gebruik de puntenslijper en ja soms breekt de punt en moet ik herbeginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gewoon doordraaien met je puntenslijper dat houdt de economie op gang. ��
    Nee flauw grapje Geri. Mijn vader gebruikte vroeger ook altijd een mesje maar dan wel superscherp.ik denk zelf nu aan van die afbreek stanleymesjes. Ik heb er nog een en zal het ook weer eens uitproberen. Ik weet niet of ze nog op de markt zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eerst had ik een tijdje de goedkope aquarel potloden van Action, de braken erg snel af tijdens het slijpen. Nu ik goede en dure heb laten ze zich veel beter slijpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een goede puntenslijper maakt wel verschil. Ik heb een goede scherpe. En ook een botte die ik dus nooit gebruik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb dure potloden en diverse puntenslijpers, van goedkoop tot duur. Langer draaien geeft mooiere punten ontdekte ik. Maar zo lang en scherp als ik soms op foto's zie krijg ik niet. Ik denk dat het voor de sier en de foto is en nooit gebruikt wordt.

    BeantwoordenVerwijderen

.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

LENTESCHILDERIJ

LENTESCHILDERIJ

WINTERSCHILDERIJ

WINTERSCHILDERIJ

BIRTHDAY

BIRTHDAY

BOEKENPROJECT

BOEKENPROJECT

Taartjes

Taartjes

Kat

Kat

Spring/Lente

Spring/Lente

Tea and cake

Tea and cake