GERI MEFTAH ART
WATERCOLORS
PENCILS
MARKERS

woensdag 10 februari 2021

Twaalf vrouwen portretten 2021. Emily Dickinson/ Nr I.


In 2021 wil ik iedere maand een portret van een beroemde vrouw gaan schilderen
In januari ben ik met het eerste portret begonnen
Mijn Emily Dickinson portret is nu af


Emily Dickinson, de Amerikaanse dichteres
Die zoveel van de natuur en tuinieren hield

De bloemen die jullie erom heen zien heb ik overgenomen uit haar herbarium 
Moeten jullie eens kijken hoe moet dit herbarium eruit ziet

De beschrijving die Emily van zichzelf gaf

I had no portrait, now, but am small, like the wren; and my hair is bold, like the chestnut bur; and my eyes, like the sherry in the glass, that the guest leaves.

Emily Dickinson


A Wren, een winterkoninkje




Hier kun je meer lezen over Emily Dickinson





In februari begin ik met mijn tweede portret

Simone de Beauvoir
De tekening is klaar


1 opmerking:

  1. Prachtig geworden! Met die rand eromheen van haar herbarium en de wren helemaal perfect!

    BeantwoordenVerwijderen

.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

LENTESCHILDERIJ

LENTESCHILDERIJ

WINTERSCHILDERIJ

WINTERSCHILDERIJ

BIRTHDAY

BIRTHDAY

BOEKENPROJECT

BOEKENPROJECT

Taartjes

Taartjes

Kat

Kat

Spring/Lente

Spring/Lente

Tea and cake

Tea and cake