GERI MEFTAH ART
WATERCOLORS
PENCILS
MARKERS
Posts tonen met het label levensschilderij. Alle posts tonen
Posts tonen met het label levensschilderij. Alle posts tonen

zondag 11 april 2010

Bezig met twee aquarellen


Ik heb mijn levensschilderij weer opgepakt


De bedoeling is om in beeld te brengen
 wat iemand maakt
tot degene
die hij/zij is


en mijn Egyptische balcon vordert gestaag

maandag 13 april 2009

Leuke tekst.




Vandaag las ik een leuke tekst van een taoist:

Doe maar gek dan ben je gewoon genoeg.

maandag 6 april 2009

Een nieuw onderdeel voor het levensschilderij

Ik ben op zoek naar een manier om de beinvloeding van Salem, Sarah, familie, vrienden, collega's, ideeen, historische figuren, de geschiedenis, de politiek, de psyche, het fysieke etc op mij (en vice versa), voor mij betekende. In het begin wilde ik zoveel mogelijk mensen schilderen, maar daar heb ik te weinig ruimte voor. Misschien een andere aquarel. Maar eerst dit symbolisch proberen weer te geven.








Het levensschilderij waar ik mee bezig ben werkt bijna therapeutisch. Het maakt dat ik weer bewust wordt van zaken als verleden, persoonlijke ontwikkelingen, wat is er voor mij belangrijk etc. Heel leuk om te doen. En bovendien creeer ik iets mijzelf en dat voelt ook goed. Sla ik nu een nieuwe weg in?

maandag 30 maart 2009

Ik ben een week vrij

Wij vieren het feit dat wij 22 jaar geleden in deze week getrouwd zijn.
Buiten is het prachtig weer. Gisteren ben ik een nieuw blog begonnen met betrekking tot de acrylschilderijen van mijn man.
http://kleurrijk-salem-meftah.blogspot.com/

Vandaag ben ik verder gegaan met de Boeddha aquarel.
Wat mij hier in aantrekt is het aquarelleren van goud in verschillende schakeringen met behulp van waterverf. Het is heel spannend om te doen.





En natuurlijk ben ik verder gegaan met het levensschilderij. Ik als klein meisje tussen de kinderen van de wereld.
Het drukt mijn bewondering voor pluriformiteit in de wereld uit.
VERSCHEIDENHEID. ANDERS ZIJN.


maandag 9 maart 2009

Levensschilderij

Salem is bezig met een groot doek 1.20 bij 1.20. Dame met piano.
Ik ben begonnen met een "levensschilderij", zo noem ik het voorlopig. Ik probeer alles wat voor mij belangrijk is(en is geweest)op het papier neer te leggen.
Ik heb foto's bij elkaar gezocht en zoek teksten die iets voor mij betekenen.





.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

LENTESCHILDERIJ

LENTESCHILDERIJ

WINTERSCHILDERIJ

WINTERSCHILDERIJ

BIRTHDAY

BIRTHDAY

BOEKENPROJECT

BOEKENPROJECT

Taartjes

Taartjes

Kat

Kat

Spring/Lente

Spring/Lente

Tea and cake

Tea and cake