GERI MEFTAH ART
WATERCOLORS
PENCILS
MARKERS

dinsdag 23 juli 2019

Hoe is het eigenlijk afgelopen met mijn Frida Kahlo inspiratie?


Ik heb er veel plezier aan gehad. Ik heb boeken over haar gelezen. En veel opgezocht op internet.
Weten jullie dat je op de website van het museum  een wandeling door haar huis kunt maken? museofridakahlo/the-blue-house. (Wanneer je op de website bent klik dan op de pijl en je kunt het hele huis doorlopen.) Elke dag staan er rijen mensen voor haar voormalige woonhuis. Deze foto maakte ik via Google Earth.


Zij was een oorspronkelijk kunstenares
Weliswaar valt zij binnen de groep surrealisten
Dus een kunstenaar binnen haar tijd
Maar zij gaf expressie aan haar pijn en wanhoop
Maar ook haar liefde en passie
Voor haar man, voor dieren en de natuur
Met een eigen toets

Zij heeft zo'n sterk gezicht
Een inspiratie voor veel kunstenaars van nu


Ik bewerkte mijn portret met een fotobewerkingsprogramma





Het is zeker niet de laatste keer dat ik haar teken of schilder

De laarzen van Frida


paradijsvogelsmagazine/verborgen-garderobe-van-frida-kahlo

2 opmerkingen:

  1. Ik heb een aantal jaar geleden ook een film over haar gezien, fantastisch dat huis. En mooi werk heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen

.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

LENTESCHILDERIJ

LENTESCHILDERIJ

WINTERSCHILDERIJ

WINTERSCHILDERIJ

BIRTHDAY

BIRTHDAY

BOEKENPROJECT

BOEKENPROJECT

Taartjes

Taartjes

Kat

Kat

Spring/Lente

Spring/Lente

Tea and cake

Tea and cake