GERI MEFTAH ART
WATERCOLORS
PENCILS
MARKERS

donderdag 11 maart 2021

Frida Kahlo, derde poging.


Dit komt overeen met de Frida Kahlo zoals ik in gedachten heb
Meer dan de gepolijste Frida die ik eerder maakte

De Frida die ik in gedachten heb is een warmbloedig mens
In staat tot opoffering en grote liefde
Die intens eerlijk is
Haar gevoel durfde te analyseren en bloot te leggen op het doek

Waarom lukte het nu wel?
Ik denk omdat de eerste portretten niet werden wat ik wilde
Dezelfde fouten hoefde ik dus niet meer te maken

Deze keer hoefde ik het niet volledig uit te werken
Ik vind de stoere, kale lijnen juist mooi
Ik werkte veel vlotter, echt heerlijk is dat
Ik durfde

Ik weet niet of jullie Frida Kahlo kennen?
Ik heb het een en ander over haar gelezen
Wat indruk maakt is dat ze haar hele leven, na een verkeersongeluk, pijn had
Dat ze van een man hield die haar niet altijd trouw was

Maar ik vond het zo leuk een foto te vinden waarop ze blij is
Vrolijkheid spat ervan af

Ik denk dat ik nu nog 1 portret ga maken

Dat ik ga proberen het nu uit alleen lijnen op te bouwen



Ik vertelde al eerder dat haar gezicht zo gemakkelijk lijkt
Maar jullie moeten eens weten hoe ik heb getekend, uitgestuft, overnieuw en nogmaals, nogmaals
Het leuke is dat langzaam de geheimen van een gezicht zich ontrafelen
1 van de leuke dingen van schilderen is dat het vermogen tot kijken verscherpt

Hier nog een keer mijn gepolijste Frida
Ik vind haar ook leuk
Maar de Frida die ik het laatst tekende maakt me echt trots



1 opmerking:

.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

LENTESCHILDERIJ

LENTESCHILDERIJ

WINTERSCHILDERIJ

WINTERSCHILDERIJ

BIRTHDAY

BIRTHDAY

BOEKENPROJECT

BOEKENPROJECT

Taartjes

Taartjes

Kat

Kat

Spring/Lente

Spring/Lente

Tea and cake

Tea and cake