GERI MEFTAH ART
WATERCOLORS
PENCILS
MARKERS

dinsdag 9 maart 2021

Mijn "beroemde vrouwen" project, Frida Kahlo, nr. III.


Mijn beroemde vrouwen project, door mij verzonnen voor 2021, gaat verder
Maart is Frida Kahlo maand
Ik denk steeds dat zij zo gemakkelijke te tekenen moet zijn
Zo'n sterk, markant gezicht
Maar niets is minder waar

Hier zien jullie mijn tweede poging


Ik heb weer meer geleerd over het werken met markers


Eerlijk gezegd vind ik het begin mooier dan het totaal
Ik ben op zoek naar iets anders
Het moet sterker, krachtiger
Het uiteindelijke portret is mooi, lieflijk, maar geeft het Frida Kahlo weer? 

Ik maakte hiervoor nog een portret


Ook hier vind ik het begin weer mooier dan het eindresultaat
Begrijp me goed, ik vind allebei de portretten mooi
Maar in mijn hoofd zit een sterker portret

Dit is het eindresultaat
Ik keek er echt van op dat het totaal geen Frida Kahlo werd
Maar een Frida Kahlo achtige dame
Lieflijk, he? Mooi die pastelachtige tinten?
Ik was hierbij zo bang het materiaal te dik te gebruiken
Heel voorzichtig ging ik te werk
Ik vind zelf te voorzichtig



Ik denk erover om een grote doos van deze markers te kopen, wel duur
Maar daar zitten ook markers in met een dunnere punt
Wat ik nu heb zijn stiften met medium punten
En ik mis nu juist die dunnere punt
Bovendien zijn er ook andere kleuren
Ik mis bijvoorbeeld vermiljoen rood


Ok, op naar de volgende poging
Ik neem even afstand
Even nadenken hoe ik het anders kan gaan aanpakken

1 opmerking:

  1. Leuk om te lezen hoe je te werk gaat. Heel interessant wat je maakt met de markers. Het resultaat vind ik nu al prachtig, maar ben benieuwd wat je nog meer gaat doen.

    BeantwoordenVerwijderen

.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

LENTESCHILDERIJ

LENTESCHILDERIJ

WINTERSCHILDERIJ

WINTERSCHILDERIJ

BIRTHDAY

BIRTHDAY

BOEKENPROJECT

BOEKENPROJECT

Taartjes

Taartjes

Kat

Kat

Spring/Lente

Spring/Lente

Tea and cake

Tea and cake