GERI MEFTAH ART
WATERCOLORS
PENCILS
MARKERS

woensdag 3 maart 2021

Mijn beroemde vrouwen schilder project 2021 Emily Dickinson en nr III, Frida Kahlo.


In februari begon ik met een portret 
van Simone de Beauvoir
Ik wilde weer aquarelleren
Dus ik maakte een aquarel

Ineens kreeg ik de flow en voor ik wist wat er gebeurde was ik met markers bezig
En deze keer de dure Faber Castell markers die ik 3 jaar geleden kocht
Ik had er wel een beetje mee gewerkt, maar ik vond het niks
En nu, ik kan er niet van afblijven
Ik overweeg nu een heel grote doos te gaan kopen 
Binnenkort ons huwelijksfeest, is een mooi cadeau

Omdat ik het zo leuk vind maakte ik ook nog een nieuwe Emily Dickinson

Ik ontdek nu pas de mogelijkheden van het materiaal

  • Je kunt een vrij harde kleur opzetten en het wegtrekken met een zachte kleur
  • De zachte kleur wordt zo wat voller
  • Zo kan ik mooie overgangen maken
  • Ook kun je met water werken, geeft een aquarel effect
Ik ben super tevreden met dit portret

Het toont Emily Dickinson als een jong meisje
Door de velden van Amherst wandelend
Met naast haar Carlo, de grote hond die haar vader haar gaf
Het zal zo rond 1848 geweest zijn
Bloemen plukkend voor haar herbarium

Hier met vergeet-me-nietjes uit onze tuin




MAART

Ik ga verder met mijn 12 beroemde vrouwen project
Deze maand ga ik Frida Kahlo portretteren
Ik ga ook een boek over haar lezen
Ik verheug me er al op

Eergisteren zette ik de tekening op


En gisteren, ik kon niet stoppen, afgemaakt


Wat ik nu ontdekte is
  • Grotere vlakken bedekken, wat een intense kleur, het lijkt wel oliepastel
  • Een "levend" portret maken, niet gestileerd, met dit materiaal
Ben ik tevreden? Ja en Nee
  • Tevreden omdat ik het toch maar deed
  • Het is ENG om iets nieuws te beginnen
  • Het is sowieso al eng om iets op wit papier te zetten
  • Het is moeilijk om datgene wat ik in mijn hoofd heb vorm te geven
  • Frida heeft zo'n sterk, uitgesproken gezicht, lijkt gemakkelijk, maar ik ontdekte al eerder dat dit erg tegenvalt. De gelijkenis moet beter.
  • Ik wil nog meer oefenen op diepte in kleuren. Ik vind het iets te donkere schaduwpartijen. Ik weet nog niet precies hoe ik dit moet doen. 
  • Ook wil ik wat meer variatie in kleuren, ik denk een groen, blauwe japon. 
  • Ik ga dus nog een nieuw portret van Frida Kahlo maken en leren, leren, leren
  • Het lukte, ik maakte een portret, mijn eerste met 
    Faber-Castell Pitt Artist

2 opmerkingen:

  1. Spannend werken met andere materialen. Met markers heb ik helemaal geen ervaring. Leuk om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Frida past perfect in het rijtje beroemde vrouwen. Wat interessant wat je allemaal met die markers kunt doen. Het resultaat is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

LENTESCHILDERIJ

LENTESCHILDERIJ

WINTERSCHILDERIJ

WINTERSCHILDERIJ

BIRTHDAY

BIRTHDAY

BOEKENPROJECT

BOEKENPROJECT

Taartjes

Taartjes

Kat

Kat

Spring/Lente

Spring/Lente

Tea and cake

Tea and cake